15. rujna - Međunarodni dan demokracije: Living democracy / Živjeti demokraciju
Autor: Lareta Žubrinić, 20. 9. 2017.
Nastavnici često imaju problema u pronalaženju odgovarajućih nastavnih materijala za obrazovanje za demokratsko građanstvo i ljudska prava. Oni koji su trenutno dostupni značajno variraju po kvaliteti, a i pokrivenost tema je djelomična. Šest priručnika Vijeća Europe u projektu „Živjeti demokraciju“ osiguravaju nastavnicima visoko kvalitetan nastavni materijal. Na sljedećoj poveznici Livin Democracy - Živjeti demokraciju roditelji, učenici, učitelji i ravnatelji mogu pronaći sve važne materijale za Građanski odgoj i obrazovanje.
Projekt “Živjeti demokraciju” je obrazovni projekt koji ima za cilj promicanje demokracije i obrazovanja za demokraciju na različitim razinama različitih školskih sustava u zemljama poput Albanije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Grčke, Kosova, Crne Gore, Rumunjske, Srbije, Švicarske i itd.
IPE (International Project in Education) iz Švicarske, razvio je šest nastavnih knjiga o ODG /OLJP u suradnji s Vijećem Europe. Načelo nastavnog materijala temelji se na ideji da obrazovanje za demokraciju treba poučiti učenike da preuzmu aktivnu ulogu u školi i životnom okružju.
Učenici se podržavaju kako bi razvili potrebne kompetencije u tri dimenzije:
Lekcije o temama demokracije i ljudskih prava.
Škola kao mjesto za život demokracije i ljudskih prava.
Učenje sudjelovanja u društvu
Škola ima ključnu ulogu u životima učenika. Stoga škola treba osigurati okružje u kojem djeca i tinejdžeri mogu ne samo postići kompetencije u učionici već i sposobnost primjene tog znanja u učionici i u stvarnom životu.
Škola treba motivirati učenike da sudjeluju u zajednici i pružiti im potrebne alate za ovaj zadatak. Obrazovanje za demokraciju djeluje na tri razine:
- Razred kao mala društvena zajednica pruža brojne mogućnosti za prva iskustva u demokratskom obrazovanju.
- Društveno sudjelovanje događa se i unutar škole koja je proširena društvena zajednica.
- Djeca i mladi u malim školskim zajednicama stječu iskustvo u tome što znači sudjelovati u obrani svojih i općih interesa izvan škole.
Odgovarajući nastavni materijali za obrazovanje o demokraciji i ljudskim pravima mogu podržati proces učenja o potrebnim temama, te razviti metodološke kompetencije i kompetencije donošenja odluka.