preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

 > Naslovnica
Vijesti

Šestaši se vratili u srednji vijek

Autor: Eva Turza Mitrović, 13. 11. 2019.

U doba "mračnog" srednjeg vijeka pisano slovo širili su pisari. U kasne sate, uz svjetlost svijeća, ti su ljudi stvarali prava umjetnička djela prepisujući knjige.
 

 

U sklopu projekta "Povijest u knjižnici" učenici šestog razreda pokušali su stvoriti iluminirani rukopis pjesama Paje Kanižaja i Grigora Viteza.

Iluminacija u likovnoj umjetnosti označava umijeće ukrašivanja rukopisnih knjiga. To je zajednički naziv za naslikane ili nacrtane inicijale, minijature i različite ornamente (zastavice, ukrasne motive na marginama i dr.). Izrađivane su već u kasnoj antici, a poslužile su kao uzor starokršćanskim i bizantskim rukopisima. Kao stvaralačka umjetnička grana iluminacija je zamrla s pojavom tiska u XV. st. (premda su rukopisi ukrašavani i poslije), kada ju je zamijenio najprije drvorez, a potom bakrorez. (izvor: http://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=27120)

Naši šestaši pokušali su iskusiti život srednjovjekovnog pisara prepisujući dječju poeziju. Njihov je zadatak bio istaknuti inicijal (prvo slovo) i iluminirati (oslikati) tekst. Koliko su bili uspješni pokazuju slike koje možete pronaći u prilogu.

Učenici su na zabavan i kreativan način utvrdili pojmove vezane uz širenje pismenosti prije izuma tiska, zabavili se i malo odmorili od svakodnevnih školskih obveza.

Eva Turza Mitrović, knjižničarka

Martina Grundler Hrala, učiteljica Povijesti


Priloženi dokumenti:
Inicijali.pdf (1.89 MB)


e-Dnevnik
 

Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

 

Nauči riječ!

Kalendar 2021/2022

Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

 
CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju