preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

 > Naslovnica
Vijesti

Europe Code Week

Autor: Martina Ocelić, 22. 10. 2020.

Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost pa tako i onim najmlađima. Kroz ovu inicijativu prošlo je oko 4.2 milijuna sudionika iz više od 80 zemalja. Aktivnost traje od 10.-25. listopada 2020.  godine, a provode je učitelji s odabranom skupinom učenika kroz razne edukativne sadržaje.

U našoj školi ovim je aktivnostima planirano učenicima nižih razreda približiti neke pojmove iz informatike, bez obzira radi li se na računalu ili ne, kao i razvijati kod učenika logičko razmišljanje, algoritamsko i računalno razmišljanje, prepoznavanje, analiziranje i primjena mogućih rješenja kroz igru.

EU Code Week 2020.


Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni.

Naši su učenici s učiteljicom informatike, Martinom Ocelić, kroz tri različite aktivnosti  na temu „Programiranje bez računala“ razvijali logičko razmišljanje i upoznali se s pojmom programiranja u svakodnevnom životu kroz igru. Zaključili su kako je važno pratiti svaki korak da bi došli do željenog cilja.

Prva aktivnost bila je izrada origamija. Origami je jedna od aktivnosti u kojima je izuzetno važno točno slijediti korake. U ovoj aktivnosti učenici uče što je slijed koraka, važnost praćenja tog slijeda koji se zove algoritam.

Uzimaju po jedan pripremljeni papirnati kvadrat u boji, jedan učenik u paru dobiva i listić s uputama za izradu origamija. Učenici u paru okreću leđa jedan drugome. Učenik koji ima upute za izradu origamija u obliku mačke, psa ili broda radi po uputama i daje usmene upute svome paru koji mu je okrenut leđima.

Druga aktivnost bila je „Izgubio sam se, pomozi mi“ .Svatko dobiva radni listić na kojem je nacrtana mreža, a u mreži vjeverica i lješnjak na drugom kraju mreže. Zadatak učenika je da strelicama pokažu vjeverici put do lješnjaka. Kad svi učenici u skupini završe svoj put, pregledavaju tuđe radove i komentiraju koje su puteve pronašli i koji je najkraći.

Treća  aktivnost je bila odrađena na otvorenom u PŠ Miljevci gdje je učiteljica učenicima pripremila mrežu za igru s kartama CodyRoby. Pravila igre su modificirana i prilagođena našoj aktivnosti na otvorenom


Učenici su se podijelili u parove te je svatko morao „biti“ robot koji se kreće kroz mrežu naredbama koje dobije na kartici. Postoji plava kartica kada se robot kreće samo ravno, žuta gdje se robot rotira u lijevo te crvena gdje se robot rotira u desno.


Karte se promiješaju te se svakom učeniku podijeli četiri karte, a ostale se ostave u talonu. Učenici naizmjenice koristeći svoje karte i pomiču  se ovisno o tome kakve karte imaju. Nakon korištenja karata uzimaju nove iz talona. Pobjednik je onaj igrač koji prvi dođe do cilja i ne padne u „rupu“ što nam je jedan kvadratić u mreži označen sa X.

 

 

Tekst i fotografije: Martina Ocelić, učiteljica Informatike




e-Dnevnik
 

Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

 

Nauči riječ!

Kalendar 2021/2022

Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

 
CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju