Dan darovitih učenika
Autor: Tanja Štefok, 22. 3. 2013.
Dan darovitih učenika obilježava se 21. ožujka
U četvrtak 21. ožujka 2013. obilježili smo Dan darovitih učenika.
Naši sedmaši i osmaši dobili su zadatak izabrati jednu darovitu osobu iz svijeta glazbe, sporta, glume ili politike i napraviti plakat.
Učenici su se lijepo potrudili, malo istraživali te izradili plakate o dvije talentirane osobe iz svijeta glazbe i sporta.
Osmaši su izabrali britansku pjevačicu Adele kao iznimno talentiranu glazbenicu, a sedmaši nogometaša Christiana Ronalda kao vrhunskog sportaša.
Uredili smo pano u našoj školi i nadamo se da su učenici dobili motivaciju da se potrude barem u jednom području i možda razviju neki talent za koji nisu ni znali da ga imaju.
Daroviti učenici
Darovita i talentirana su ona djeca koja su od stručne osobe identificirana kao naročito sposobna za velika postignuća. Da bi mogla realizirati svoje mogućnosti i ostvariti maksimalan doprinos za sebe i za društvo, ta djeca imaju potrebe za diferenciranim programima i obrazovnim uslugama koje znatno prelaze ono što omogućuje redovni školski program.
Daroviti učenici
Daroviti učenici se ističu stvaralačkim mišljenjem, apstraktnim rasuđivanjem, posjeduju širok dijapazon interesa i kvalitetu rada. Oni se od ostalih izdvajaju intelektualnim sposobnostima, a naročito "općom inteligencijom, željom za znanjem, istrajnošću, težnjom za isticanjem, zdravim razumom, kao i kritičkim uočavanjem" (Terman).
Rad u školama prilagođen je "prosječnom učeniku". Prema tom imaginarnom učeniku pisani su i udžbenici, koriste se metode i oblici rada.
U razredu pretežno susrećemo darovite učenika sa izraženim intelektualnim sposobnostima, koji postižu visok stupanj uspjeha u školi. Najpopularniji su u razredu, komunikativni i socijalno adaptivni. Vokabular im je bogat, a izražavanje tečno i precizno. Takvog učenika sve zanima i želi biti angažiran u gotovo svim školskim aktivnostima.
Kako prepoznati darovitog učenika
Daroviti učenici posjeduju neke zajedničke karakteristike. Prepoznavanje tih značajki i znanje njihova otkrivanja u učionici važan je korak u učinkovitom radu s darovitim učenicima.
Neke od značajki ponašanja darovite djece navedene su u donjoj tablici. Ukoliko učenik posjeduje navedene značajke, postoji velika vjerojatnost da je darovit.
Daroviti učenik |
Ali... |
- Postavlja puno pitanja i znatiželjan je |
- Brzo riješava zadatke |
- Brzo usvaja nove informacije |
- Lako mu postane dosadno - Može početi ometati nastavu - Pokazuje veliki otpor prema aktivnostima ponavljanja i učenja napamet - Završava zadatke brzo, ali površno |
Daroviti učenik | Ali... |
- Sve ga zanima - Uključuje se u mnogobrojne aktivnosti - Motiviran je za iskušavanje novih stvari - Uživa u izazovima |
- Može odbijati sudjelovanje u aktivnostima koje nisu u njegovom području interesa - Ostavlja projekte nedovršene - Preuzima previše posla i postaje preopterećen |
Daroviti učenik | Ali... |
- Razmišlja neovisno - Izražava posebna i originalna mišljenja - Motiviran je |
- Ne prihvaća autoritet - Ne prihvaća dobro kritiku - Ne odgovara mu grupni rad |
Daroviti učenik | Ali... |
- Posjeduje vještine više razine razmišljanja (analiza, sinteza, evaluacija) - Stvara poveznice koje drugi učenici ne vide - Uzima u obzir neobične pristupe rješavanju problema |
- Zna biti odsutan duhom kada je riječ o praktičnim detaljima - Zaboravlja napraviti zadaće |
Daroviti učenik | Ali... |
- Ima snažan osjećaj za pravdu - Voli raspravljati o tekućim i problemima iz svakodnevnog života |
- Može biti vrlo kritičan i samokritičan - Perfekcionist je i to očekuje od drugih |
Daroviti učenik | Ali... |
- Ima istančan smisao za humor - Shvaća suptilan humor - Uživa u igrama riječi i satiri |
- Lako ga ponese šala - Naginje tome da postane "razredni klaun" |
Daroviti učenik | Ali... |
- Posjeduje izvanredne vještine izražavanja - Suosjećajan je - Razrađuje ideje - Pokazuje vještine u glumi, umjetnosti, glazbi, jezicima |
- Kolege ga ponekad samtraju sveznalicom - Ponekad naređuje kolegama u grupnom radu |