2019-03-20 14:10:56

Slovo po slovo i eto priče: „I mali Miljevčani baštinom se diče!“

U okviru izvannastavne aktivnosti „LIDRAS“ miljevački učenici su se ovih dana potrudili naučiti ponešto o glagoljici, starom hrvatskom pismu, koje već gotovo dva stoljeća nije u aktivnoj uporabi no i danas intrigira - podjednako jezikoslovce i znanstvenike, kao i sve naše nacionalno i kulturološki  osviještene učitelje i učenike te je posljednjih godina upravo glagoljica  postala vrlo prepoznatljiv „trend i brand“ i u našim školama! Ona je jednostavno prepoznata kao zaštitni znak našeg identiteta, našega jezika i hrvatske kulture uopće.

 

Na sam spomen glagoljice neizbježna asocijacija svih nas je - Bašćanska ploča, koju je poznati hrvatski jezikoslovac, Stjepan Ivšić (rođeni Orahovčanin) nazvao „dragim kamenom“ hrvatske kulturne baštine. Stoga smo, početak naše radionice označili plakatom o Bašćanskoj ploči, kojega želimo podijeliti i s vama kako biste uz pomoć njega i sami mogli proširiti svoje znanje o njoj.

Potom smo prionuli istraživanju znakova, tj. slova glagoljice, a naši učenici su vrlo brzo zaključili kako je abeceda znatno lakša i primjerenija našim današnjim školskim i inim potrebama. Ipak, glagoljski znakovi (grafemi) učinili su im se iznimno privlačnima i zanimljivima te su ubrzo izrazili želju i za ispisivanjem odabranih slova glagoljicom.

Kako bi taj posao obavili što bolje i u ugodnom ozračju, učiteljica Jasminka, voditeljica „LIDRASA“, producirala im je i zvučni zapis koji otkriva sadržaj Bašćanske ploče, darovnice kralja Zvonimira, najstarijeg sačuvanog cjelovitog teksta pisanoga glagoljicom na starohrvatskom jeziku. 

https://youtu.be/RYcDkt5Fhss

Nakon dizajniranja slova glagoljice učenici su ih izložili naškolskoj ploči, a zatim se s njima malo i poigrali. Kao rezultat tih igrolikih aktivnosti na ploči je „zaglagoljalo“ ime našeg prvoškolca Luke! Potaknuta učeničkim aktivnostima, učiteljica Jasminka poigrala se također (Ali rimom!) i  napisala pjesmu o abecedi, glagoljici i Luki. (Prilog vijesti!)

Na kraju tog istraživačkog i kreativnog posla s ponosom i zahvalnošću smo konstatirali kako je naš materinski jezik vrlo lijep i bogat i da ga s puno ljubavi i privrženosti trebamo i nadalje učiti i istraživati njegove posebnosti. Među njima iznimna, jedna - ali osobito vrijedna, svakako je GLAGOLJICA! Stoga je ova naša jezično - likovna radionica našim učenicima bila tek početni poticaj na učenje glagoljice. 

Pravo istraživanje, uvjereni smo, tek slijedi!


Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica