2020-03-04 09:19:05

Učenici na zanimljiv način uče Povjiest
"Povijest u knjižnici" stari je projekt, ali s nekim novim aktivnostima. Ovaj put povijesne radionice imali su učenici 5., 7. i 8. razreda.

    Petaši su imali zadatak osmisliti vlastito pismo po uzoru na klinasto pismo i na hijeroglife. Klinasto pismo utiskivali su u pločice načinjene od glinamola, a poruku mumije pisanu hijeroglifima stavili su na sarkofag koji su sami izradili. Dio učenika bavio se grčkim alfabetom i pjesmu Grigora Viteza transliterirali i prepisali alfabetom u amforu.

    Sedmaši su se bavili poznatim deklaracijama kroz povijest. Nakon kratke prezentacije o deklaracijama, učenici su sami osmislili vlastite pravilnike i deklaracije. Imamo Deklaracoju o školi, Deklaraciju o razrednim pravilima i slično. Važna je poruka radionice kako svi imamo svoja prava, ali i obveze i odgovornosti.

    Osmaši su malo sami istraživali poznate ličnosti 20. stoljeća. Burno stoljeće, prepuno ratova i vrlo negativnih ličnosti, kao i onih pozitivnih, donosi nam niz preokreta i izmjena na karti svijeta. Međutim, što se dogodi kad kopamo malo dublje? Što možemo saznati o osobnim životima, obrazovanju, obiteljskim odnosima ljudi koji su krojili 20. stoljeće? Odgovore na ta pitanja možete dobiti od samih osmaša, ali i u knjižnici gdje se nalaze biografske kartice koje su ispunili.

    Budući da učenici dobro reagiraju na ovakav način rada i njihovi su dojmovi većinom pozitivni, naš projekt nastavlja se i dalje.

Martina Grundler Hrala, uč. Povijesti

Eva Turza Mitrović, šk. knjižničarka


Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica