2013-03-22 16:26:45 Dan darovitih učenika Dan darovitih učenika obilježava se 21. ožujka U četvrtak 21. ožujka 2013. obilježili smo Dan darovitih učenika. Naši sedmaši i osmaši dobili su zadatak izabrati jednu darovitu osobu iz svijeta glazbe, sporta, glume ili politike i napraviti plakat. Učenici su se lijepo potrudili, malo istraživali te izradili plakate o dvije talentirane osobe iz svijeta glazbe i sporta. Osmaši su izabrali britansku pjevačicu Adele kao iznimno talentiranu glazbenicu, a sedmaši nogometaša Christiana Ronalda kao vrhunskog sportaša.
Uredili smo pano u našoj školi i nadamo se da su učenici dobili motivaciju da se potrude barem u jednom području i možda razviju neki talent za koji nisu ni znali da ga imaju.
Daroviti učenici Autor: Jasminka Maravić (preuzeto s portala skole.hr) Darovita i talentirana su ona djeca koja su od stručne osobe identificirana kao naročito sposobna za velika postignuća. Da bi mogla realizirati svoje mogućnosti i ostvariti maksimalan doprinos za sebe i za društvo, ta djeca imaju potrebe za diferenciranim programima i obrazovnim uslugama koje znatno prelaze ono što omogućuje redovni školski program. Daroviti učeniciDaroviti učenici se ističu stvaralačkim mišljenjem, apstraktnim rasuđivanjem, posjeduju širok dijapazon interesa i kvalitetu rada. Oni se od ostalih izdvajaju intelektualnim sposobnostima, a naročito "općom inteligencijom, željom za znanjem, istrajnošću, težnjom za isticanjem, zdravim razumom, kao i kritičkim uočavanjem" (Terman). Rad u školama prilagođen je "prosječnom učeniku". Prema tom imaginarnom učeniku pisani su i udžbenici, koriste se metode i oblici rada. U razredu pretežno susrećemo darovite učenika sa izraženim intelektualnim sposobnostima, koji postižu visok stupanj uspjeha u školi. Najpopularniji su u razredu, komunikativni i socijalno adaptivni. Vokabular im je bogat, a izražavanje tečno i precizno. Takvog učenika sve zanima i želi biti angažiran u gotovo svim školskim aktivnostima. Kako prepoznati darovitog učenika
Daroviti učenici posjeduju neke zajedničke karakteristike. Prepoznavanje tih značajki i znanje njihova otkrivanja u učionici važan je korak u učinkovitom radu s darovitim učenicima. Daroviti učenik Ali...
- Postavlja puno pitanja i znatiželjan je
- Brzo riješava zadatke
- Brzo usvaja nove informacije - Može početi ometati nastavu - Pokazuje veliki otpor prema aktivnostima ponavljanja i učenja napamet - Završava zadatke brzo, ali površno Daroviti učenik Ali... - Sve ga zanima - Uključuje se u mnogobrojne aktivnosti - Motiviran je za iskušavanje novih stvari - Uživa u izazovima - Može odbijati sudjelovanje u aktivnostima koje nisu u njegovom području interesa - Ostavlja projekte nedovršene - Preuzima previše posla i postaje preopterećen Daroviti učenik Ali... - Razmišlja neovisno - Izražava posebna i originalna mišljenja - Motiviran je - Ne prihvaća autoritet - Ne prihvaća dobro kritiku - Ne odgovara mu grupni rad Daroviti učenik Ali... - Posjeduje vještine više razine razmišljanja (analiza, sinteza, evaluacija) - Stvara poveznice koje drugi učenici ne vide - Uzima u obzir neobične pristupe rješavanju problema - Zna biti odsutan duhom kada je riječ o praktičnim detaljima - Zaboravlja napraviti zadaće Daroviti učenik Ali... - Ima snažan osjećaj za pravdu - Voli raspravljati o tekućim i problemima iz svakodnevnog života - Može biti vrlo kritičan i samokritičan - Perfekcionist je i to očekuje od drugih Daroviti učenik Ali... - Ima istančan smisao za humor - Shvaća suptilan humor - Uživa u igrama riječi i satiri - Lako ga ponese šala - Naginje tome da postane "razredni klaun" Daroviti učenik Ali... - Posjeduje izvanredne vještine izražavanja - Suosjećajan je - Razrađuje ideje - Pokazuje vještine u glumi, umjetnosti, glazbi, jezicima - Kolege ga ponekad samtraju sveznalicom - Ponekad naređuje kolegama u grupnom radu
|
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica |