Učenici na zanimljiv način uče Povjiest
Autor: Eva Turza Mitrović, 4. 3. 2020.
Petaši su imali zadatak osmisliti vlastito pismo po uzoru na klinasto pismo i na hijeroglife. Klinasto pismo utiskivali su u pločice načinjene od glinamola, a poruku mumije pisanu hijeroglifima stavili su na sarkofag koji su sami izradili. Dio učenika bavio se grčkim alfabetom i pjesmu Grigora Viteza transliterirali i prepisali alfabetom u amforu.
Sedmaši su se bavili poznatim deklaracijama kroz povijest. Nakon kratke prezentacije o deklaracijama, učenici su sami osmislili vlastite pravilnike i deklaracije. Imamo Deklaracoju o školi, Deklaraciju o razrednim pravilima i slično. Važna je poruka radionice kako svi imamo svoja prava, ali i obveze i odgovornosti.
Osmaši su malo sami istraživali poznate ličnosti 20. stoljeća. Burno stoljeće, prepuno ratova i vrlo negativnih ličnosti, kao i onih pozitivnih, donosi nam niz preokreta i izmjena na karti svijeta. Međutim, što se dogodi kad kopamo malo dublje? Što možemo saznati o osobnim životima, obrazovanju, obiteljskim odnosima ljudi koji su krojili 20. stoljeće? Odgovore na ta pitanja možete dobiti od samih osmaša, ali i u knjižnici gdje se nalaze biografske kartice koje su ispunili.
Budući da učenici dobro reagiraju na ovakav način rada i njihovi su dojmovi većinom pozitivni, naš projekt nastavlja se i dalje.
Martina Grundler Hrala, uč. Povijesti
Eva Turza Mitrović, šk. knjižničarka