Najmlađi za svoj jedini planet!
Autor: Kristina Pintarić, 23. 4. 2019.
Dan planeta Zemlje, 22. travnja, obilježava se na svim kontinentima u 150 zemalja svijeta brojnim događanjima posvećenim očuvanju i zaštiti okoliša. Kao i u svijetu, tako se i u našoj školi svake godine obilježava ovaj dan, ova hvalevrijedna akcija.
Budući da su na taj dan 22. travnja učenici na proljetnim praznicima, odlučili smo zadnje dane prije početka praznika obilježiti Dan planeta Zemlje u našoj matičnoj školi.
Učenici su u svojim razrednim odjelima obrađivali prigodne pjesmice i tekstove kojima je cilj podići svjesnost o potrebi očuvanja okoliša. Izrađivali su plakate, postere, crtali, razgovarali, pisali i čitali. Mali ekolozi su petkom tijekom izvannastavne aktivnosti detaljno pregledavali dvorište i okoliš škole te vrijedno skupljali smeće kojemu tamo nije mjesto.
U utorak, 16.travnja, svi učenici razredne nastave sudjelovali su u sadnji cvijeća u školskom dvorištu. Cvijeće smo posadili u dvije nove gredice, postavljene povodom Dana planeta Zemlje. Te dvije gredice, trajan su podsjetnik našim učenicima kako je planeta Zemlja naš jedini dom i kako je moramo čuvati svakoga dana, cijele godine.
Učenici su također očistili travu i korove što su rasli oko naših voćaka: aronije, lijeske, brskve i joste te im tako olakšali rast i razvoj. Zalili su naše nove biljke, počistili za sobom, pomeli i sretni i zadovoljni pošli svojim kućama.
Na primjeru naših učenika vidimo kako se čuva i voli naša planeta Zemlja.
Pazimo stoga na svoju planetu, nemojmo je zagađivati i ovih dana posadimo bar koji cvijet.
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.