Kroz planirani projekt Rano znanstveno obrazovanje: Fizika u vrtiću ostvarili smo izvrsnu suradnju s Dječjim vrtićem „Maslačak“ Nova Bukovica.

      Učenici dodatne nastave Ivan Peček, Mateo Dejak, Ivana Knapić, Ana Koleno uz mentorstvo učiteljice fizike Martine Ocelić gostovali su u Dječjem vrtiću „Maslačak“. Naš susret odvijao se u skupini “Točkice” s djecom uzrasta od 4 do 7 godina, u njihovoj dnevnoj prostoriji, gdje su djeca poželjela dobrodošlicu učiteljici i učenicima. Kao uvod u naše STEAM radionice bila je priča „Petra i njezine čarolije“.

     Nakon ispričane priče učenici su bili zaduženi za brigu o jednoj grupi djece. Vrlo brzo stvorili su pozitivnu interakciju i djeca su oduševljeno surađivala, zaključili smo da je čarolija iz priče svaki naš pojedini eksperiment koji možemo prikazati i povezati s već obrađenim nastavnim sadržajima. Dok je učiteljica odradila uvod u svaki pojedini eksperiment, naši učenici su asistirali u korištenju potrebnoga pribora i pomogli u tome da svako dijete bude iznenađeno i očarano reakcijama.

     Prvi i djeci najzanimljiviji eksperiment bio je „Vulkan“, kao uvod u ovaj eksperiment prikazali smo fotografiju vulkana, djeca su dala kreativne i nadasve iznenađujuće odgovore na postavljena pitanja te krenula u istraživanje. Soda bikarbona (natrijev bikarbonat) je lužina, a ocat (octena kiselina) je kiselina. Kada reagiraju zajedno formiraju ugljičnu kiselinu koja je vrlo nestabilna, instantno se razdvaja na vodu i ugljični dioksid koji stvara pjenu dok pokušava pobjeći.
Prepoznavanje boja odredilo je i boju pojedine grupe djece te njihovoga vulkana. Fotografije izvođenja eksperimenta nalaze se u prilogu. 

     Drugi, ali ne i manje zanimljiv eksperiment bio je „Svijeća i voda“ gdje smo pokazali da je svijeći potreban kisik kako bi gorila. Kada svijeća potroši kisik unutar čaše, plamen će se ugasiti. Zrak unutar čaše se hladi i naglo skuplja. Hlađenje zraka unutar vaze stvara vakuum. Ovaj nesavršen vakuum je stvoren zbog niskog tlaka unutar čaše i visokog tlaka izvan nje. Vakuum povećava razinu vode u čaši. Djeca su ponovila eksperiment nekoliko puta.

     Također kroz još jedan „vodeni“ eksperiment i priču istražili smo što će se dogoditi kada pojedine predmete ubacimo u vodu. Djeci smo pripremili kadicu s vodom te nekoliko predmeta- dugme, čavao, ključ, list, pero, kamenčić i spajalicu, zatim su svaki predmet ubacili u kadicu s vodom, prije svakog ubacivanja učiteljica je upitala djecu hoće li taj predmet potonuti ili plutati po površini vode. Nije nam bio važan odgovor već činjenica da djeca razmišljaju, daju svoju pretpostavku i onda isčekuju rezultat. Također na kraju ovoga istraživanja odradili smo radni listić kao evaluaciju. Njihove rezultate pogledajte u galeriji fotografija.

Kao završnu aktivnost djeca su vodenim bojama i slamkama izradila lude frizure.

     Djeca su, znatiželjno, kroz grupni rad pristupala svakoj pojedinoj aktivnosti, učili su kroz eksperimente o kemijskim i fizikalnim reakcijama te time razvijali motoriku i logički zaključivali. Izmijenili smo poklone i zahvalnice, time smo si međusobno zahvalili na suradnji.
Zajednička suradnja na projektu nastaviti će se do kraja školske godine.

     Zahvaljujemo se odgojiteljicama Mariji Jukić i Renati Dorić, te ravnateljici Snježani Dupan Lovrić na toplom i ugodnom ozračju. 

Učiteljica fizike Martina Ocelić, mag educ.phys.et inf.

Pročitajte još

Učenici 5. razreda naučili stvarati HAIKU poeziju

Učenici 5. razreda naučili stvarati HAIKU poeziju

Tjedni prije Božića prilika su za pripremu originalnih i jedinstvenih darova za naše bližnje, a poezija je uvijek dobar odabir za unikatan dar. U blagdanskome ozračju učenici 5. razreda na satu Hrvatskoga jezika upoznali su se s jedinstvenim japanskim oblikom poezije...

Školski medni dan

Školski medni dan

Naši prvašići su 9.12.,  na dan kada se obilježava Sv. Ambrozije, zaštitnik pčela i pčelara,  obilježili Školski medni dan s hrvatskih pčelinjaka.  Tom su prigodom učili o važnosti meda za zdravlje te uživali  u čitanju slikovnice o pčelici Jelici i degustaciji meda...

Skip to content