Kroz planirani projekt Rano znanstveno obrazovanje: Fizika u vrtiću ostvarili smo izvrsnu suradnju s Dječjim vrtićem „Maslačak“ Nova Bukovica.
Učenici dodatne nastave Ivan Peček, Mateo Dejak, Ivana Knapić, Ana Koleno uz mentorstvo učiteljice fizike Martine Ocelić gostovali su u Dječjem vrtiću „Maslačak“. Naš susret odvijao se u skupini “Točkice” s djecom uzrasta od 4 do 7 godina, u njihovoj dnevnoj prostoriji, gdje su djeca poželjela dobrodošlicu učiteljici i učenicima. Kao uvod u naše STEAM radionice bila je priča „Petra i njezine čarolije“.
Nakon ispričane priče učenici su bili zaduženi za brigu o jednoj grupi djece. Vrlo brzo stvorili su pozitivnu interakciju i djeca su oduševljeno surađivala, zaključili smo da je čarolija iz priče svaki naš pojedini eksperiment koji možemo prikazati i povezati s već obrađenim nastavnim sadržajima. Dok je učiteljica odradila uvod u svaki pojedini eksperiment, naši učenici su asistirali u korištenju potrebnoga pribora i pomogli u tome da svako dijete bude iznenađeno i očarano reakcijama.
Prvi i djeci najzanimljiviji eksperiment bio je „Vulkan“, kao uvod u ovaj eksperiment prikazali smo fotografiju vulkana, djeca su dala kreativne i nadasve iznenađujuće odgovore na postavljena pitanja te krenula u istraživanje. Soda bikarbona (natrijev bikarbonat) je lužina, a ocat (octena kiselina) je kiselina. Kada reagiraju zajedno formiraju ugljičnu kiselinu koja je vrlo nestabilna, instantno se razdvaja na vodu i ugljični dioksid koji stvara pjenu dok pokušava pobjeći.
Prepoznavanje boja odredilo je i boju pojedine grupe djece te njihovoga vulkana. Fotografije izvođenja eksperimenta nalaze se u prilogu.
Drugi, ali ne i manje zanimljiv eksperiment bio je „Svijeća i voda“ gdje smo pokazali da je svijeći potreban kisik kako bi gorila. Kada svijeća potroši kisik unutar čaše, plamen će se ugasiti. Zrak unutar čaše se hladi i naglo skuplja. Hlađenje zraka unutar vaze stvara vakuum. Ovaj nesavršen vakuum je stvoren zbog niskog tlaka unutar čaše i visokog tlaka izvan nje. Vakuum povećava razinu vode u čaši. Djeca su ponovila eksperiment nekoliko puta.
Također kroz još jedan „vodeni“ eksperiment i priču istražili smo što će se dogoditi kada pojedine predmete ubacimo u vodu. Djeci smo pripremili kadicu s vodom te nekoliko predmeta- dugme, čavao, ključ, list, pero, kamenčić i spajalicu, zatim su svaki predmet ubacili u kadicu s vodom, prije svakog ubacivanja učiteljica je upitala djecu hoće li taj predmet potonuti ili plutati po površini vode. Nije nam bio važan odgovor već činjenica da djeca razmišljaju, daju svoju pretpostavku i onda isčekuju rezultat. Također na kraju ovoga istraživanja odradili smo radni listić kao evaluaciju. Njihove rezultate pogledajte u galeriji fotografija.
Kao završnu aktivnost djeca su vodenim bojama i slamkama izradila lude frizure.
Djeca su, znatiželjno, kroz grupni rad pristupala svakoj pojedinoj aktivnosti, učili su kroz eksperimente o kemijskim i fizikalnim reakcijama te time razvijali motoriku i logički zaključivali. Izmijenili smo poklone i zahvalnice, time smo si međusobno zahvalili na suradnji.
Zajednička suradnja na projektu nastaviti će se do kraja školske godine.
Zahvaljujemo se odgojiteljicama Mariji Jukić i Renati Dorić, te ravnateljici Snježani Dupan Lovrić na toplom i ugodnom ozračju.
Učiteljica fizike Martina Ocelić, mag educ.phys.et inf.