U utorak 4. veljače 2025. pedagoginja je naše škole, Ruža Živković, sa učenicima PŠ Miljevci radila na razvoju empatije kod učenika. Kreativnom i edukativnom radionicom učenici od 1. do 4. razreda naučili su što je to Empatija te kako se ona uči i razvija.
Ove radionice su osmišljene s ciljem preventivnog djelovanja na učenikove emocije u pojedinoj situaciji, a sve u sklopu odobrenog projekta od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih pod nazivom “Upoznaj svoje emocije – briga za mentalno zdravlje najmlađih”.
Učenici su prvo naučili što je to empatija, a potom su vođeni pričama prema slikovnicama psihologinja i terapeutkinja Tatjane Gjurković i Tee Knežević učili o ponašajnoj, kognitivnoj, ekološkoj i emocionalnoj empatiji.
U jednoj od priča radnja obrađuje tri dječaka. Dva su u školi, a treći kod kuće jer je bolestan pa dječaci smišljaju način kako da pokažu svojem bolesnom prijatelju da im nedostaje. Odlučuju mu napisati pismo i ubaciti u poštanski sandučić pri povratku iz škole i time mu pokazati da im nedostaje, da misle na njega i da suosjećaju sa njegovom boli.
Budući da je danas i nama nedostajao prijatelj iz razreda koji je bio bolestan, primijenili smo naučeno znanje na konkretnom primjeru te su učenici vođeni uputama pedagoginje napravili pisma i likovne radove za učenika koji je bio odsutan te su mu nakon nastave radove odnijeli kući. Vjerujemo da je našem prijatelju ovo puno značilo, a i nama jer smo ga mogli usrećiti u trenutcima kada je on tužan i bolestan.
Iako naša radionica prvotno nije bila zamišljena ovako iskoristili smo živi primjer i situaciju da naučimo i primijenimo suosjećanje u svojem razredu i na konkretnom primjeru.
Fotografije i tekst: Ruža Živković, pedagoginja.