Osnovna škola

Vladimira Nazora

Nova Bukovica

U nastavku radionica o emocijama, stručna suradnica knjižničarka OŠ V. Nazora Nova Bukovica posjetila je u utorak 8. travnja 2025. učenike u Područnoj školi Miljevci. Ondje je zatekla jednu vrlo mudru i veselu ekipu koju čine učenici 1., 3. i 4. razreda: Maja, Leona, Ivan, Jan, Ana, Nika, Gabriel i Mateo. Na početku je, naravno, bio red za upoznavanje učenika s knjižničarkom te razgovor o tome što je knjižnica, što se sve u njoj može naći te čemu nam ona služi.

Nakon toga definirali smo što su to emocije, kako ih još nazivamo, koju emociju često osjećaju te kako se emocije dijele (na ugodne i neugodne). Učenici su naveli vlastite primjere ugodnih i neugodnih emocija te se prisjetili trenutaka kada su ih doživjeli. Zatim je knjižničarka zadala jedan vrlo jednostavan zadatak: emocije zapisane na ploči (ljutnja, sreća, strah, tuga, ispunjenost, zahvalnost, sram, iznenađenje, zahvalnost, hrabrost, ponos, razočaranje, poniženje i uzbuđenost) treba razvrstati u jednostavnu, ali neobičnu umnu mapu u obliku – semafora! Nazvali smo ga „semafor emocija“ ili „emotivni semafor“, a sadržavao je 2 boje: crvenu – u koju su učenici upisali sve neugodne emocije, te zelenu – u koju su upisali one ugodne.

Nakon napornoga bojanja poigrali smo se. Igra se zove „Pogodi emociju kroz glas“. Poanta je u tome da neutralnu rečenicu poput primjerice „Vani je vjetrovito.“ ili „Marko ide u školu.“ izgovorimo na različite načine: ljutito, sretno, uzbuđeno, tužno, iznenađeno, prestrašeno, razočarano i sl., a da ostali pogode koje je emocija u pitanju. Učenici su pogađali bez pogreške, što znači da emocijama barataju kao pravi stručnjaci.

Nakon te aktivnosti prionuli smo upoznavanju novih dviju složenih emocija: poniženju i razočaranju, čitajući i listajući slikovnice o malom magarčiću koji se osjećao poniženo jer mu nisu dali da se igra s drugim životinjama (i još su mu se rugali i vrijeđali ga) te o maloj kornjači koja je osjetila razočaranje jer roditelji nisu ispunili svoje obećanje. Autorice ovih slikovnica već su nam poznate: Tatjana Gjurković i Tea Knežević, a slikovnice uskoro možete prelistavati i pomno proučavati u našoj školskoj knjižnici. Nakon čitanja učenici su izražavali dojmove i svoja iskustva s ovim emocijama.

 

Uz pomoć knjižničarke pokušali su ponuditi svoja rješenja što možemo učiniti ako nas netko ponižava. Možemo:

– zaustaviti takva ponašanja

– obratiti se odrasloj osobi

– pokazati da to ponašanje nije u redu korištenjem lijepih primjera i lijepih riječi

– istaknuti pozitivne osobine žrtve ponižavanja

– prepoznati neugodne emocije i o njima razgovarati

– vježbati kontrolu neugodnih emocija – tehnika mindfulness

 

A ako osjećamo razočaranje, složenu emociju koja kombinira tugu, ljutnju, ogorčenost i obeshrabrenost, možemo:

– umiriti svoje emocije ljutnje

– ohrabriti se

– sagledati napredak u postizanju cilja (možda ga nismo uspjeli doseći, ali smo mu bliže)

– utješiti se

– izraziti ljutnju na zdrav način – sportom, šetnjom, razgovorom, vježbama mindfulnessa.

 

Na samome kraju druženja isprobali smo nekoliko vježbica mindfulnessa i uvjerili se kako neke zaista opuštaju i umiruju pa ih preporučujemo ukoliko se suočite s neugodnim emocijama. Vježbe su dostupne na sljedećoj poveznici: file:///C:/Users/knji%C5%BEnica/Downloads/MINDFULNESS%208.04.pdf

 

 

 

Tekst i fotografije: Božica Filipović Veg, školska knjižničarka

Pročitajte još

Izazov – uspješno odrađen!

Izazov – uspješno odrađen!

   Tjedan zdravog života uz mali izazov za naše trećaše!   U mjesecu travnju u kojem se obilježava Svjetski dan zdravlja  a i vrijeme je Korizme i odricanja, učenici trećeg razreda dali su si ozbiljan zadatak. Budući da sudjeluju i u eTwinning projektu „Jedi...

Osmaši vrtlari

Osmaši vrtlari

Osmaši vrtlari  Učenici 8. razreda su u petak, 25. travnja 2025. obilježili  Dan planeta Zemlje uređenjem jednog dijela školskog dvorišta zajedno s učiteljicom Prirode i Biologije Tenom Bilandžija. Posadili su cvijeće i ukrasno bilje te uredili zelene površine oko...

Skip to content