preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

Erasmus + projekt "Traditional games -healthy childhood development"

Projektni partneri:

1. Španjolska – Wikipedija

Španjolska  - Colegio Mercerator 


2. Zastava Turske – Wikipedija

Turska - Cumhuriyet İlkokulu 


3. Zastava Portugala – Wikipedija

Portugal - Escola Básica e Secundária Dr. Luís Maurílio da Silva Dantas 


4. Zastava Rumunjske – Wikipedija

Rumunjska - SCOALA GIMNAZIALA NR 1

 

5. Zastava Republike Hrvatske – Wikipedija

Hrvatska - Osnovna skola Vladimira Nazora, Nova Bukovica

kordinatorica projekta: Ruža Živković, pedagoginja

 

Vijesti o odobrenju projekta:

ICV

VPZ

Domovina.blog

 


Vijesti

Hobotnice čudesnice za „palčiće“ kroz Erasmus+ projekt naše škole

Autor: Ruža Živković, 30. 3. 2021.

Učenici naše škole u sklopu projektne aktivnosti za Erasmus+ projekt „Tradicionalne igre, zdrav razvoj djetinjstva“ učili su heklati i heklanjem izrađivati lutke u obliku hobotnice. Učiteljica njemačkog jezika Dragana Dropulja i pedagoginja Ruža Živković kroz 8 sati rada su učenicima poučile su učenike osnovama heklanja.

Ovu aktivnost Dragana i Ruža poučavale su učenike na satima školske zadruge „Bukvica“ tijekom veljače i ožujka (25.2.2021., 11.3.2021., 25.3.2021.,). Ova aktivnost planirana je kroz projekt kako bi se učenici naučili izrađivati lutke od materijala koji su prije bili dostupni. Heklanje, štrikanje i vezenje svakako pripadaju u tradiciju našega kraja pa su tako i lutke izrađene od tih materijala tradicionalne igračke našega kraja.

Učenici su učili heklati ravne linije, zatim ih nadograđivati i proširivati te konačno plesti u krug ili spiralu. Gotove hobotnice napravile su učiteljice budući da predviđenih osam sati nije bilo dovoljno za izradu svih hobotnica.

Ovo je druga od aktivnosti koja je planirana kroz projekt „Učenici će u sklopu projektne nastave kao i nastave likovne i tehničke kulture učiti raditi manualnim radom te će izrađivati igračke od različitih materijala uz stalni nadzor i vodstvo učitelja/mentora. Rezultat je uključivanje svih učenika, socijalizacija, suradnički rad i izrada unikatnih igračaka.“ Sve navedeno je i provedeno!

Učenici su vlastitim rukama (manualnim radom) izrađivali tradicionalne dječje igračke (hobotnice) te su vježbali koordinaciju finih pokreta.

Nakon ove aktivnosti koju ćemo provesti još nekoliko puta kako bismo dobro "izoštrili" vještine te kada nam u posjet dođu Partneri iz zemalja članica u projektu ostvarit ćemo planirane ishode: „Sudionici, učenici, će naučiti manualne vještine i samostalno izrađivati igračke od različitih materijala (u ovom slučaju od vunenog konca); Sudionici će nakon projekta imati prošireni vokabular koristeći  riječi zavičajnog jezika (različiti nazivi za igre); Sudionici će se češće i više družiti s vršnjacima te tako razviti bolju socijalizaciju vježbajući vještine socijalizacije i komunikacije; Sudionici će biti spremni u igru i rad uključivati sve učenike, različite dobne skupine kao i marginalizirane skupine učenika. Oni će širiti pozitivne misli i poticati druge da prihvaćaju one koji su prema nečemu drugačiji kako u igri tako i u drugim sferama života; Sudionici će znati vrednovati svoj rad, analitičko prosuđivati, uspoređivati, obrađivati i  kvalitativno vrjednovati prikupljene podatke o ostvarenim postignućima.

Sve navedeno je i ostvareno jer su učenici, inače članovi Učeničke zadruge "Bukvica" samostalno, uz nadzor i vodstvo učiteljica, izrađivali dijelove hobotnice, učili postupak rada, a naučili su nove nazive za igru, za materijal i dr. U radu su sudjelovali svi učenici koji su to željeli, a tijekom rada su razvijali socijalne vještine družeći se jedni s drugima, pomažući jedni drugima ako negdje u radu zapnu i sl. Uključili smo učenike bez obzira na dob, spol, socijalnu, vjersku ili neku drugu pripadnost, bitna je bila jedino volja i želja učenika za radom i druženjem kao i stjecanjem novih znanja i vještina.

 

Želja za učenjem starih načina pravljenja lutki pokazala se izrazito korisna za učenike jer danas ima i svoj humanitarni karakter. Ove hobotnice koriste se u bolnicama diljem Hrvatske i svijeta. Djeci nedonoščadi se stavljaju u inkubator jer imaju i zdravstvenu svrhu, umirivanje prerano rođenih bebica.

Ovu cijelu akciju potaknule su i realizirale učiteljica njemačkog jezika Dragana Dropulja i pedagoginja Ruža Živković. Tijekom svibnja ćemo sve ispletene hobotnice poslati na pranje i sterilizaciju, a potom će one otići u dječju bolnicu u Zagrebu ili drugdje u Hrvatsku.

Gotove hobotnice možete pogledati u nastavku.

 

Fotografije: Eva Turza Mitrović (knjižničarka) i

Dragana Dropulja (učiteljica njemačkog jezika)

Tekst: Ruža Živković, pedagoginja 




eTwinning school mission

e-Dnevnik
Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

Kalendar 2024/2025

Usmjeravanje učenika
Lista linkova je prazna
Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju