preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

Erasmus + projekt "Traditional games -healthy childhood development"

Projektni partneri:

1. Španjolska – Wikipedija

Španjolska  - Colegio Mercerator 


2. Zastava Turske – Wikipedija

Turska - Cumhuriyet İlkokulu 


3. Zastava Portugala – Wikipedija

Portugal - Escola Básica e Secundária Dr. Luís Maurílio da Silva Dantas 


4. Zastava Rumunjske – Wikipedija

Rumunjska - SCOALA GIMNAZIALA NR 1

 

5. Zastava Republike Hrvatske – Wikipedija

Hrvatska - Osnovna skola Vladimira Nazora, Nova Bukovica

kordinatorica projekta: Ruža Živković, pedagoginja

 

Vijesti o odobrenju projekta:

ICV

VPZ

Domovina.blog

 


Vijesti

Druga Erasmus+ mobilnost u turski grad Samandag/Hatay

Autor: Ruža Živković, 4. 11. 2021.

Učenici i učitelji Osnovne škole Vladimira Nazora iz Nove Bukovice održali su svoju drugu Erasmus+ mobilnost otputovavši u turski grad Samandag/Hatay.

Sada kada su se vratili i kada su se dojmovi slegnuli možete pogledati kako im je bilo.

Četvero učenika naše škole, Lana Lukić (5.r.), Erina Ana Kordi (3.r. PŠ Miljevci), Leo Vujasin (5.r.) i Matea Karl (6.r.), u pratnji koordinatorice projekta i pedagoginje Ruže Živković te učiteljice razredne nastave Marine Kordi i učiteljice Njemačkog jezika Dragane Dropulje uputili su se na drugo Erasmus+ putovanje naše škole 24. listopada 2021. u sklopu projekta „Tradicionalne igre, zdrav razvoj djetinjstva“. Mobilnost u Samandag trajala je od 24.10.2021. do 31.10.2021. godine.

Naši učenici, kao i neki učitelji,  prvi su puta putovali avionom, a put je protekao izuzetno ugodno. Došavši u Hatay, naši partneri iz Turske srdačno su nas dočekali na aerodromu te nas autobusom prevezli do obližnjeg grada Samandaga gdje smo se smjestili u hotel i gdje su se učenici smjestili u obitelji drugih učenika.

Naši učenici su u obiteljima turskih učenika proveli tjedan dana. Iskustvo boravka u drugoj obitelji za djecu je bilo izazovno, ali vrlo lijepo i korisno jer su vježbali jezik, socijalizaciju i snalaženje u novonastaloj situaciji. 

Prvog dana aktivnosti učenici i nastavnici partnera bili su na Cumhuriyet İlkokulu, školi domaćina. Nakon kratkog upoznavanja partnera održana je prezentacija o Turskoj i gradovima Hatay-Samandag. Gostujući nastavnici i učenici posjetili su učionice i komunicirali s učenicima Cumhuriyet İlkokulua. Zatim su sudionici probali turski čaj i kavu dok im je školska psihologinja održala predavanje o zdravoj prehrani i zdravom načinu života.

Nakon ručka učenici su zaigrali tradicionalne turske igre "mendil kapmaca" i "yakan top".

U popodnevnim satima profesionalni „Künefe kuhar majstor“ pripremio je originalni Hatay "Künefe" i poslužio ga sudionicima. To je tradicionalni turski kolač koji su sudionici prvi puta u životu kušali.

Na kraju dana posjetili smo gradonačelnika grada Samandaga koji je primio sve uzvanike i sudionike mobilnosti u svojoj konferencijskoj dvorani.

Drugi dan naše aktivnosti su započele na planini. Sudionici su imali vrlo lijepa iskustva igrajući tradicionalnu igru "ip atlama" na povijesnom mjestu koje ima slikovit pogled. Sve aktivnosti toga prijepodneva odigrale su se u Manastiru Svetog Šimuna smještenom na vrhu planine između Antakya (Antiohija)-Samanda ğı Road i rijeke Asi.

Manastir je izgrađen na brdovitom vrhu sa visinom od 479 metara unutar granica naselja Aknehir. Manastir Svetog Šimuna sa svojim dodacima je struktura koja je ugravirana djelomično na stijenama pomoću rezanog kamenja. Smješten je na pravokutnoj površini u dimenzijama 132x160 m. Okružuju ga dva zida koji su paralelni jedan sa drugim i imaju ulaze iz tri pravca. Trenutno ima dva ulaza. Sveti Šimun je bio malo dijete koje je počelo ići na vjersku obuku kada je bio premalen i nakon toga je cijeli život posvetio Bogu. Prema predaji došao je na ovo brdo i počeo živjeti ovdje nakon naporne vjerske obuke. Imao je sposobnost liječenja bolesti stoga ova planina i dalje ima mistično djelovanje na posjetitelje. Primjećuje se da je ovaj manastir izgrađen graviranjem stijena i pomoću rezanog kamenja izgrađen u obliku križa.

Nakon ručka smo posjetili obližnju školu u kojoj smo igrali tradicionalne igre sa tamošnjim učenicima te smo se potom uputili u još jednu školu u kojoj su učenici prisustvovali nastavi likovne, tjelesne i zdravstvene te glazbene kulture, a sa tamošnjim učenicima su se družili i igrali tradicionalne igre.

Nakon toga posjetili smo Bat ıayaz, H ıd ırbey i Yo ğunoluk kako bi vidjeli važna mjesta i tursku seosku kulturu. Vidjeli su čuveno Mojsijevo drvo i tamo igrali tradicionalnu igru "sek sek" "halatçekme" i "misket". Učenici su kušali i lokalni sladoled "limon dondurma".

Treći dan aktivnosti posjetili smo i obišli grad Hatay. Sudionici su kao prvu aktivnost dana posjetili Arheološki muzej te se upoznali sa arheološkim iskopinama i prapovijesnim nalazištima grada Hataya i okolice. Druga aktivnost bila je posjet spilji i crkvi sv. Petra. Treća aktivnost je bila posjet Džamiji u kojoj se u to vrijeme odvijala i tradicionalna podnevna molitva islamskih vjernika. Za ručak su sudionici imali izvrstan kebab i tradicionalno osvježavajuće piće Ayran.

Nakon ručka svi sudionici su se uputili rijekom do gradskog parka u kojemu su učenici odigrali neke od tradicionalnih turskih igara: skakanje u vrećama i lovice (tradicionalna turska pravila). U skakanju u vrećama okušali su se i učitelji! Nakon igre i zabave u parku posjetili smo još jedan muzej (muzej povijesti i kulturne baštine). Kao posljednju i najslađu aktivnost ovoga dana, sudionici su imali odlazak na sladoled - tradicionalni turski sladoled napravljen od pudinga, sladoleda i ružne vodica. Na kraju su turskim učenicima koji su sudjelovali u današnjim aktivnostima podijeljena priznanja.

Četvrti dan smo posjetili „Titus tunel“, koji se nalazi u blizini mjesta Çevlik. Ovo planinarenje kroz dječje igre bilo je vrlo uzbudljivo iskustvo za učenike i nastavnike. Špilja je vrlo lijepa. Nakon toga posjetili smo lokacije starorimskih grobnica u blizini Titus tunela. Bilo je vrlo zanimljivo. Nakon ribljeg ručka učenici su odigrali tursku tradicionalnu igru "YED İ KULE" u parku pored restorana. Nakon toga smo se uputili na obližnju Çevlik plažu, malo prošetali i igrali tradicionalnu tursku igru "ptica - ptica" i "5 ta ş". Kao zadnju aktivnost smo otišli posjetiti polje mandarina. Zahvaljujemo dragim domaćinima na finim mandarinama.

Na zajedničkoj večeri domaćini su svim sudionicima uručili potvrde kao dokaz sudjelovanja u ovoj mobilnosti.

Zadnji dan naše mobilnost otišli smo na obilježavanje 98. godine osnutka Turske pod vlašću Ataturka. Na svečanoj sjednici dekan je svim partnerima podijelio prigodne poklone. Nakon toga smo odigrali još nekoliko tradicionalnih igara te smo se uputili na ručak, a nakon ručka na Bazar u gradu Hatayu. Budući da je naš povratak bio planiran za subotu u popodnevnim satima cijeli dan smo proveli na plaži sa učenicima, igrajući se sa njima igre koje su naučili ovaj tjedan te uživajući na plaži grada Samandaga.

U srijedu 3.11.2021. učiteljica Marina Kordi prikazala je učiteljskom vijeću škole putovanje u Turku kroz PPT prezentaciju u svrhu diseminacije projekta, a pano škole u vezi ove mobilnosti izradila je Dragana Dropulja, učiteljica njemačkog jezika koja je sudjelovala na mobilnosti.

 

Tekst i fotografije:

Dragana Dropulja, učiteljica njemačkog jezika

Marina Kordi, učiteljica razredne nastave

Ruža Živković, pedagoginja, koordinatorica ovog Erasmus+ projekta




eTwinning school mission

e-Dnevnik
Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

Kalendar 2024/2025

Usmjeravanje učenika
Lista linkova je prazna
Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju