Kompostiranje je in!
Autor: Lareta Žubrinić, 24. 3. 2017.
Proljetne zadrugarske aktivnosti započeli smo ovaj tjedan sa sadnjom voćaka, ali i izradom kompostera.
Budući da je vrijeme i više nego povoljno za sadnju i razne aktivnosti u vrtu i dvorištu, uz pomoć domara Ivice na površini školskog dvorišta posađene su mlade sadnice aronije, joste i breskve. Sadnice su nam donirali roditelji naših učenika, a ovim putem im zahvaljujemo. Uz već posađene sadnice lijeske, ove nove sadnice sada su briga naših mladih zadrugara.
Hvala, Ivice!
Nakon što smo, zahvaljujući OPG Matota iz Miljevaca dobili nekoliko drvenih paleta, domar ih je posložio u kompostere. Stoga su danas članovi "Bukvice" petog i šestog razreda započeli s edukacijom o procesu kompostiranja.
Iskoristili su slobodnu učionicu informatike kako bi pogledali animirani film o kompostiranju, a nakon razgovora pristupili su izradi plakata na kojemu su stavili najvažnije i najzanimljivije informacije o kompostiranju.
Vani su se "bacili" na primjenu naučenog. Što se sve može, a što ne može staviti u komposter mogli su već sami zaključiti, obzirom da je u pripremljenom materijalu već bilo nekih materijala koji se ni pod razno ne mogu razgraditi uz pomoć mikroorganizama, npr.: metal, plastika i sl.
Učenici su naučili i to da su za dobivanje vrijednog komposta važni voda, kisik i temperatura. Sami su zaključili kako i u školi imamo neke biorazgradive materijale koji se mogu ostavljati u komposteru, a to su: ogrizak od jabuke, kora od banane, korov, ljuske od jaja i luka i dr. Primijetili su i kako dobiveni kompost možemo koristiti za cvijeće i sadnice i koje krase školski okoliš.
Najvažnije o kompostiranju možete od danas naučiti s plakata koji se nalazi u hodniku škole, ali i s infokartice u prilogu teksta (kliknite na sličicu). Kompostiranje je korisno za sve nas, zato kompostirajte!
Na kraju današnje edukacije - zajednička fotografija uz kratki info!
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.