Dječji tjedan
Autor: Lareta Žubrinić, 11. 10. 2020.
Učenici 2. razreda i njihova učiteljica Marija Vencl obilježili su Dječji tjedan.
Dječji tjedan je tradicionalna godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci. Uvijek se održava u prvom punom tjednu listopada i traje sedam dana. Ove godine Dječji tjedan počinje u ponedjeljak, 5. listopada i završava u nedjelju, 11. listopada 2020.
CILJ DJEČJEG TJEDNA:
- usmjeriti pozornost najšire javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu
- organizirati u tim danima posebne i prigodno odabrane igre, priredbe i stvaralačke aktivnosti djece i za djecu
- pokrenuti nove akcije od šireg značaja za razvoj i odgoj djece
- poticati volonterski društveni i stručni rad odraslih s djecom, te aktivnu participaciju djece u aktivnostima lokalne zajednice i šire
Učenici 2. razreda simbolično su obilježili početak Dječjeg tjedna tako što su svi zajedno složno i glasno izgovorili moto Dječjeg tjedna: LJUBAV DJECI PRIJE SVEGA!
Kroz razgovor, poštujući želje učenika, u ovom smo tjednu pokušali te želje i ostvariti nizom aktivnosti (igre u razredu i na otvorenom, pisanje slova, crtanje, pjevanje, plesanje, čitanje priča, šetnja,...)
Razgovorom o dječjim pravima i obvezama, prijateljstvima i različitostima potaknutI razgovorom, nacrtali su i ispisali pozitivne poruke o prijateljstvu, toleranciji, važnosti međusobnog pomaganja i sl.
Na školskom igralištu i dvorištu igrali su tradicijske igre, a u svim aktivnostima poštivali su epidemiološke mjere Stožera civilne zaštite. Ponašali su se odgovorno i primjereno situaciji.
Na kraju, učenici su pustili mašti na volju i oslikali kredama u boji prostor školskog igrališta.
Zaključili smo da je ovaj tjedan bio vrlo zanimljiv, pun edukacija, igre i zabave.
Ljubav djeci prije svega!
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.