Dan borbe protiv vršnjačkog nasilja ili poznatiji „Dan ružičastih majica“
Autor: Ruža Živković, 24. 2. 2021.
Posljednje srijede u veljači obilježavamo Dan ružičastih majica kojim se na simboličan način želi skrenuti pozornost na problem sve učestalijeg vršnjačkog nasilja u školama. Tako su se mnogobrojni učenici naše škole kao i učitelji uključili u ovu akciju i 24. veljače 2021. odjenuli ružičastu majicu.
Osim odijevanja ružičaste majice, učenici su sa svojim učiteljima i razrednicima imali poučne aktivnosti (predavanja, radionice, izrade plakata i sl.) na kojima su naučili nešto više o samom „Danu ružičastih majica“.
Obilježavanje je Dana ružičastih majica započelo u Kanadi kao znak podrške dječaku koji je trpio vršnjačko nasilje u školi samo zato što je bio odjeven u ružičastu majicu. Njegova je ružičasta majica simbolizirala potporu teško bolesnoj majci.
Vršnjačko je nasilje isticanje moći agresijom. Definira se kao negativna verbalna ili tjelesna akcija koja ima neprijateljske namjere, uznemiruje žrtvu, ponavlja se tijekom vremena, a zasniva se na nesrazmjeru moći. Vršnjačkim se nasiljem smatra ako učeniku drugi učenik ili grupa učenika govori ili čini loše ili neugodne stvari. Zlostavljanjem se može smatrati i ako se učenika opetovano zadirkuje na način koji mu je neugodan ili ako ga se namjerno izostavlja iz aktivnosti.
Ponavljanjem zlostavljanja nasilnici povećavaju svoju moć, a žrtve svoju gube.
Simbol borbe protiv uličnog nasilja u Hrvatskoj je Luka Ritz, rođen u Zagrebu, maturant Grafičke škole koji je dana 1. lipnja 2008. vraćajući se u kasnim večernjim satima kući zajedno s kolegom, brutalno pretučen na zagrebačkom Mostu slobode, kraj Bundeka.
Od zadobivenih ozljeda, umro je nekoliko dana kasnije, 12. lipnja 2008.
Lukina smrt izazvala je šok i glasno odjeknula u cijeloj Hrvatskoj.
UČENICI PODRUČNE ŠKOLE MILJEVCI
1. i 4. razred PŠ Miljevci sa učiteljicom Marinom Kordi nakon razgovora o različitostima, o definiranju nasilja i vršnjačkog nasilja popunjavali su pripremljene listiće u kojima su iskazivali svoje stavove o nasilju. Njihove uratke možete pogledati u nastavku.
Učenici 2. i 3. razreda PŠ Miljevci s učiteljicom engleskog jezika Nadin Cucom obilježili su Dan ružičastih majica izradom papirnatih ružičastih majica s porukom : "Stop nasilju!" Uz to su gledali priču kroz koju su naučili da različitosti treba prihvatiti. Za kraj su majčicama dopunili razredni pano. Uradci ovih vrijednih učenika prikazani su u nastavku.
UČENICI MATIČNE ŠKOLE
Učenici su osmog razreda sa učiteljicom Silvijom Bašić u sklopu dodatne nastave iz kemije uređivali školski pano na temu “Ružičastih majici”. Uz inspirativne poruke su obilježili Dan prevencije vršnjačkog nasilja. Rezultate možete vidjeti na sljedećim fotografijama.
U četvrtom razredu kod učiteljice Marije Peček, policajci u zajednici održali su predavanje. Policajka Ljiljana i policajac Željko učenicima 4. razreda ispričali su poučne stvari o „Danu ružičastih majica“. Osim korisnog predavanja učenici četvrtaši ispisivali su razredne poruke - isprike koje nisam rekao; izrađivali su i lanca prijateljstva, ispisivali su pozitivne poruke protiv nasilja na čestitke i pisali iste glagoljicom. Uz sve navedeno prigodnim vizualnim i slušnim sadržajima ispunili su današnji dan na temu obilježavanja „Dana ružičastih majica“.
Učenici 3. razreda sa učiteljicom informatike Tatjanom Bistrović na nastavi izrađivali su stripove vezane uz širenje svijesti o "Danu borbe protiv vršnjačkog nasilja", a učenici 2. razreda u digitalnim alatima izrađivali su ružičaste majice sa popratnim pozitivnim porukama.
I ostali učenici razredne nastave naše škole obilježili su „Dan ružičastih majica“ uz prigodne aktivnosti primjerene dobi učenika.
Svi učitelji Osnovne škole Vladimira Nazora, koji su danas bili u našoj školi odjenuli su ružičasto u znak podrške borbi protiv vršnjačkog nasilja.
I za kraj, ova prva slika je zajednička slika naših učitelja i učenika od prošle godine. Budući da smo zbog epidemioloških razloga spriječeni napraviti jednu takvu zajedničku sliku digitalni alati omogućili su nam da ipak imamo kakvu-takvu zajedničku sliku (druga slika).
Ova vijest kao i fotografije zajednički su rad učitelja Osnovne škole Vladimira Nazora iz Nove Bukovice i Područne škole u Miljevcima: Marija Peček, Tatjana Bistrović, Nadin Cuca, Silvija Bašić, Marina Kordi, Lidija Medved, Kristina Pintarić, Marija Vencl i Ruža Živković.
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.