Svjetski dan voda u prvom razredu
Autor: Kristina Pintarić, 22. 3. 2021.
Svjetski dan voda obilježava se svake godine 22. ožujka i to je jedan od važnijih dana za članove Eko skupine - naše prvašiće.
Ovogodišnja tema Svjetskog dana voda je "Vrednovanje vode" te nas ova tema upućuje na razmatranje vrijednosti vode i što ona znači svakome od nas.
Dan smo započeli razgovorom o vrijednosti vode, o tome kako je ona neophodna za život svim živim bićima. Tijekom sata razrednika napravili smo i jedan plakat koji potiče na očuvanje čistoće voda sve koji ga čitaju.
Naši mali ekolozi praktično su proveli nekoliko aktivnosti kako bi se i sami uvjerili kako onečišćena voda djeluje na živa bića te koliko je težak posao čistiti vodu koja je već onečišćena.
Prva aktivnost nam je bila složiti jedan mali vodeni svijet pomoću kamenja i igračaka te smo napravljeno promatrali i komentirali kako je životinjama ovdje sigurno lijepo, kako je voda ovdje čista te da kroz nju možemo sve vidjeti.
Nakon toga je učiteljica u vodu dodala razne komade plastike i papira, ulja te još puno stvari kojima tamo nikako nije mjesto. Cilj ovoga bio je učenicima zorno prikazati zagađeni vodeni okoliš u kojemu, nažalost, mnoge životinje danas žive.
Na ovaj način učenici su se upoznali s tim kako onečišćena voda i okoliš izgledaju te smo razgovarali o tome kako je životinjama živjeti u takvom okolišu.
Bio je to stvarno ružan prizor, ali ne i nepopravljiv. Jer naši maleni ekolozi znaju da ono što je čisto treba takvim i održati, a ono što je onečišćeno jednostavno treba očistiti.
Tako su vrijedni prvašići prionuli na posao i zajedničkim snagama pokušali očistiti zagađenu vodu. Bio je to težak posao, ali oni su ipak uspjeli. Iako su uklonili sve vidljive komade smeća, voda i dalje nije bila onako čista kao što je bila prije nego je smeće završilo u njoj.
Zaključak ove aktivnosti bio je kako bi najbolje bilo uopće ne dopustiti zagađenje vode jer je njeno čišćenje stvarno težak i mukotrpan posao.
Prvašići su se složili kako će oni uvijek biti ti koji će svojim primjerom pokazivati drugima kako se priroda čuva i voli!
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.