Mali miljevački pekari u akciji!
Autor: Jasminka Stošić, 16. 10. 2021.
Sat izvannastavnih aktivnosti („Mladi čuvari kulturne i prirodne baštine”) u četvrtak, 14. listopada, miljevački učenici 1. i 3. razreda posvetili su očuvanju gastro – običaja povezanih s izradbom kruha i ostalih pekarskih proizvoda na tradicijski način. Učenici 2. i 4. razreda izražavali su se tom prigodom svojim likovnim radovima i glumom u tematskom igrokazu.
Nakon motivacije u vidu narodne priče „Zrno pšenice”,
učenici su se sa zahvalnošću prisjetili važnih „karika” u lancu proizvodnje kruha, u svim fazama izradbe - od njive do stola!
Stariji polaznici, učenici 3. razreda, izlagali su sve poznate i prikupljene informacije o zanimanjima ratara, mlinara i pekara i njihovoj nezamjenjivoj ulozi u procesu proizvodnje kruha i ostalih proizvoda od raznovrsnih žitarica.
Nakon teoretskog dijela uslijedio je i onaj praktični – najzanimljiviji i najugodniji te su miljevački učenici u trenu postali mali pekari! Kiflice koje su zamijesili ispekli smo uz pomoć naše dobre susjede Ivanke (umirovljene djelatnice naše škole), koja nam redovito (Poput jokera!), u slučaju potrebe, priskače u pomoć.
Zahvaljujući dobroj volji malih Miljevčana i teta Ivankinoj spremnosti da nam nakratko „ustupi” svoju pećnicu, pečene kiflice vrlo brzo su zamamno zamirisale u našoj učionici i izmamile osmjehe na lica zadovoljnih učenika.
Naša je „pekarska radionica”, zahvaljujući zajedničkim naporima, polučila izvrstan i slastan rezultat. A za tako izniman i jedinstven kolektivan duh zaslužan je (Pogađate!):
- NAŠ DOBRI SVAGDAŠNJI KRUH!!!!!
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.