Tjedan školskog doručka
Autor: Dalibor Korpak, 3. 11. 2022.
Učenici 5. razreda sudjelovali su u projektu Tjedan školskog doručka koji je trajao od 10. do 14.10. 2022. U sklopu projekta morali su odraditi 5 izazova!
Tih 5 izazova su ustvari 5 zadataka koje su učenici uspješno odradili!
1. Probudi svoj um!
Prijedlozi doručaka naših učenika:
Proučili smo sastave namirnica i učenici su osmislili svoj doručak te su ga predstavili ostatku razreda, a potom smo glasali za najbolji doručak. Rezultati su bili izjednačeni jer sva jela koja su učenici osmislili svidjela su se se ostatku razreda, ali ipak su pobjedu odnijele specijelne pohane palačnike po receptu učenika Dunje Sobol, Dore Sobol i Dominika Križetića.
2. Pokreni se!
Sportaš u gostima je bio učitelj Tjelesne i zdravstvene kulture Hrvoje Kraljik koji je učenike upoznao prehrambenim navikama sportaša te zašto je doručak važan za sportaše, a učenici su napravili svoj plan prehrane ovisno o sportu kojega treniraju te napisali što bi bio idealan doručak, što jedu/piju prije i nakon treninga.
3. Prouči doručak! Igrajte se detektiva
Odabrali smo tradicionalni doručak našega kraja – kruh i mast sa crvenom paprikom!
Učenici su donijeli od svoje kuće tradicionalan proizvod koji se proizvodi u domaćinstvima – svinjska mast te su pojasnili kako smo dobili gotovi proizvod. Zajedno s kuharicom namazali smo šnite kruha i začinili crvenom paprikom.
4. Pripremi doručak!
Zajedno s kuharicom učenici su pripremili zdravi doručak pun energije! Učenik Marko Žiga nam je donio svježe domaće kravlje mlijeko a ostali učenici su donijeli domaće orašaste plodove koje smo očistili da bi upotpunili zdravi obrok. Svieže mlijeko smo prije jela prokuhali u kuhinji u koje smo dodali pahuljice i orašate plodove.
5. POTAKNI PROMJENU
U školi smo pogledali ostatke hrane i donijeli smo sljedeće zaključke:
1. Moramo upozoriti učenike da uzmu kruha i hrane samo onoliko koliko mogu pojesti, da ostane što manje ostataka hrane.
2. Ostatke povrća i hrane pogodne za kompost koristit ćemo za nahraniti tlo u školskom plasteniku.
3. Ostatke kruha i ostale hrane iskoristit ćemo za prehranu domaćih životinja u susjedstvu ili ćemo pokloniti udruzi Farmica za nezbrinute životinje.
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.