Dan planeta Zemlje
Autor: Kristina Pintarić, 26. 4. 2024.
Dan planeta Zemlje obilježava se svake godine, kako u svijetu tako i u našoj školi 22. travnja. Cilj obilježavanja je jačanje svijesti ljudi prema prirodnom okolišu i prema zaštiti okoliša. Različitim događanjima i akcijama nastoji se skrenuti pozornost ljudi na opasnost koja prijeti životu na Zemlji zbog porasta globalnog onečišćenja te ih potaknuti da osvijeste problem zagađenja okoliša. Ne možemo očistiti cijelu planetu, ne možemo urediti svaki kutak naše planete, to znamo. Ali ono što učimo naše učenike je da i oni čine veliku stvar malim djelima, sitnicama koje učine za naš planet. Svakim papirićem što su bacili u koš, a ne na pod, svakim cvjetićem što su posadili, oni čine razliku, čine nešto dobro za naš planet.
Učenici razredne nastave su ponedjeljak, 22. travnja, u potpunosti, kroz sve predmete, posvetili Danu planeta Zemlje. Učenici drugoga razreda radili su tekst Dan planeta Zemlje, Sonje Ivić te su motivirani tekstom pisali poruke koje bi Zemlja uputila svojim stanovnicima, kad bi mogla. Četvrtaši su kroz pjesmu Mladena Pokića, Plava točkica naučili i zapamili da:
Čuvajmo domek taj brižno i smjerno,
I vodu, i zemlju, i zrak što se diše,
Bdijmo nad njim s ljubavlju, vjerno.
Umre li Zemlja, ni nas nema više.
Svi učenici razredne nastave su kroz likovno i literarno izražavanje te uređivanje okoliša škole obilježili ovaj vrlo važan dan. Ono što su im njihove učiteljice posebno naglasile je da je svaki dan, dan našega planeta i da svaki dan, cijele godine, trebaju naš planet – naš dom čuvati i o njemu brinuti. 22. travnja je samo jedan podsjetnik da to ne bismo zaboravili.
Učenici četvrtoga razreda ujedno su i članovi Eko skupine i to već četiri godine, kako su postali učenici naše škole. Kada su bili prvi razred, posadili su red starih sorta ruža uz stazu koja vodi do škole. Njihove ruže su i dalje na životu, svake godine ih nagrađuju svojim prekrasnim cvjetanjem. Četvrtaši su ovaj ponedjeljak svoje ruže brižno okopavali, čupali korov oko njih te im time dali prostor za još uspješniji rast. Dan je bio poprilično tmuran te su odmah od jutra krenuli s izradom edukativnog panoa na temu Dan planeta Zemlje. Pano su ispunili svojim likovnim prikazima zaštite zemlje, edukativnim člancima te poznatim citatima o zaštiti Zemlje.
Utorak su se članovi Eko skupine priključili skupini Vrtlari te su zajedničkim snagama uređivali naš školski plastenik u koji su na kraju posadili nevene. Za sadnju nevena su se odlučili iz toga razloga što je neven vrlo ljekovita biljka, a uz to i vrlo lijepa i nezahtjevna biljka koja će uljepšavati svojim cvjetovima naš okoliš sve do zime. Neven će svojim korijenjem otjerati štetne nematode iz tla te time pospješiti rast našega povrća, a svojim prekrasnim cvjetovima privući će korisne kukce u naš vrt.
Vrijeme nam cijeli ovaj tjedan nije „išlo na ruku“, ali to nas nije spriječilo da svaki dan napravimo nešto kako bismo osvijestili potrebu za zaštitu naše planete. Tako su učenici srijedu proveli u svojim učionicama, ali su likovnim radovima – plakatima ukazali na ljubav koju oni osjećaju prema prirodi i potrebu da se ta priroda čuva.
Četvrtak nam je bio naklonjeniji te smo vrijeme proveli u našem školskom parku te prostoru oko škole gdje su učenici vrijedno skupljali svo smeće na koje su naišli. Iako se u našoj školi oduvijek jako puno radi na podizanju svijesti učenika o potrebi čuvanja prirode općenito te našega okoliša i okoliša škole za očekivati je bilo kako smeća neće biti, ali nažalost, bilo ga je. Naši vrijedni četvrtaši su svo smeće što su našli vrijedno prikupili te odložili u koš za smeće, gdje mu je i mjesto. Sve koji su ovaj članak uspjeli pročitati do kraja, molimo – Čuvajte našu planetu Zemlju, čuvajte naš dom!
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.