72 sata bez kompromisa s našim volonterima
Autor: Lareta Žubrinić, 25. 10. 2024.
“72 sata bez kompromisa” naziv je međunarodnog volonterskog projeka koji animira mlade i promiče solidarnost, zajedništvo, kreativnost i volonterstvo. U njemu već tri godine sudjeluju i članovi Školskog volonterskog kluba "Bukovačka dobra srca".
Projekt je osmišljen i pokrenut u Njemačkoj 1995. godine kada je nekoliko mladih odlučilo pronaći način kako potaknuli vršnjake na volontiranje i beskompromisno, bezuvjetno davanje drugima, posebice onima na marginama društva – diskriminiranima, siromašnima, potrebitima. Projekt se u Hrvatskoj provodi već nekoliko godina, a naša škola priključuje se volonterima u Općini Suhopolje i Županijskom centru Bonum te ostalim članovima Kulturne udruge KReativa, EDukativa, Aktiva - KREDA koji organiziraju ovu akciju u našoj županiji.
Cilj projekta je promovirati volontiranje među mladima, potaknuti ih da budu pokretači promjena u svojoj lokalnoj zajednici i pokazati koliko se zajedničkim snagama može napraviti promjena u kratkom vremenskom periodu.
Ove godine u navedenoj volonterskoj istaknulo se četvero učenika 8. razreda Ivana Knapić, Viktorija Čosić, Mateo Dejak i Ivan Peček koji su u dvije akcije u Jugovom Polju i Budanici pokazali svoje veliko srce. Bakama Mariji i Ani, predvođeni ravnateljicom škole Laretom Žubrinić, očistili su dvorište, pograbljali lišće, pokupili orahe, uredili kuhinju, nacijepali drva za peć i pripremili triješće, dovezli i posložili drva da budu bakama na dohvat ruke te, najljepši dio svega, podružili se s njima i popričali, a bake su im govorile o svojim životnim iskustvima.
Hvala svima koji su organizirali ovu volontersku akciju, pokazali veliko srce i bili primjer ostalima!
Školski odbor OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica
na 27. sjednici održanoj 30. rujna 2015. donio je
Odluku o osnivanju učeničke zadruge.
.....
Ime zadruge B U K V I C A:
Značenje riječi bukva vezano je za upotrebu njene kore kao sredstva za pisanje, što se vidi u korijenima nekih jezika, poput njemačkog (Buch) i engleskog (book) ◦ BUKVICA: Prvi rukopisi bili su napisani na tankim pločicama bukovine.
◦ Plod bukve (jestiv i zdrav)
◦ Stablo mlade bukve
CILJ:
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje, produbljivanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih, društvenih i srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegova planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada.
U Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici profesionalno informiraju i usmjeravaju, te stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
U našoj se učeničkoj zadruzi čuva identitet kulturnog nasljeđa, duh tradicije i kulturne baštine ovoga kraja. U uskoj suradnji s udrugom žena „Bukovica u srcu“, pojedinim OPG-ima i roditeljima naših učenika, njegujemo etno i gastro baštinu svoga kraja, običaje vezane uz blagdane i svečanosti, kućne radinosti, stare zanate, vez. Tu su i ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša i briga za okoliš, izrada suvenira i poticanje poduzetništva.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
- Pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život.
- Razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom; omogućiti stjecanje, produbljivanje, proširivanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada.
- Razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća.
- Pridonositi prijenosu znanja iz nastave u praktične djelatnosti Zadruge i, obrnuto, znanja iz rada u Zadruzi u nastavu.
- Razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštite okoliša i njegovanja baštine; omogućiti najveći razvitak sposobnosti i ostvarenje osobnih interesa, a time i samopotvrđivanje te spoznaju vlastitih sklonosti i sposobnosti.